
واحد مدارک پزشکی
نام و نام خانوادگی |
سمت |
مدرک تحصیلی |
شماره داخلی |
فاطمه ناطقی |
کارشناس مدارک پزشکی |
کاردانی حسابداری |
130 |
تعریف مدارک پزشکی
مدارک پزشکی عبارت است از حقایق بیماری، وضعیت بهداشتی، اطلاعاتی از زندگی و تاریخچه بهداشتی بیمار که شامل بیماریها - شرایط قبلی و فعلی و درمانهای انجام یافته برای وی می باشد که
توسط پرسنل حرفه ای مربوط به مراقبتهای بهداشتی در مدارک پزشکی بیمار ثبت می گردد .
در سازمان های مراقبت سلامت مثل بیمارستان یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت ، پرونده پزشکی بیمار است که به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع اطلاعاتی مطرح می باشد.پرونده
پزشکی بیمار مهم ترین ابزار ذخیره و باز یابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی است وبیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها ، مخاطرات بهداشتی ،
تشخیص ها ،آزمایشات ، معاینات ، روش های درمان ، سیر بیماری ، پاسخ بیمار به درمان ، پیگیری و ... می باشد.
یکی از مهم ترین مسئولیت های پرسنل مدارک پزشکی رازداری است.اصل راز داری اساس و محور جنبه های قانونی مدارک پزشکی است.درمدارک پزشکی هم به شکل فرم های کاغذی و هم به شکل
کامپیوتری باید اصولی وجود داشته باشد،اصول محرمانه بودن پرونده ها باید درهر زمانی حتی هنگامی که پرونده برای مراقبت و درمان بیمار خارج از مدارک پزشکی در گردش است رعایت شود.بنابراین
اصول اخلاقی در حفظ اسرار بیمار باید رعایت گردد و قوانین مدونی در این زمینه وجود داشته باشد.
شرح وظایف
- تحویل و مرتب نمودن پرونده بر اساس استاندارد موجود
- ثبت مشخصات و شماره پرونده بیمار بر روی پوشه اختصاصی
- همکاری در تجزیه و تحلیل کمی و کیفی مدارک پزشکی
- رفع نقص پرونده پزشکی، شامل : تحویل آنها جهت تکمیل و پی گیری تکمیل آنها
- ارسال ، کنترل و فایل مجدد پرونده های بیماران
- پیگیری پرونده های خارج شده از واحد
- تهیه لیست ها ، آمارها و گزارشات لازم در زمینه شغل مورد تصدی و ارائه آن به مسئول مافوق
- رعایت اصول اخلاق حرفه ای و حفظ اصل محرمانگی اطلاعات پزشکی
- شرکت در کلاسهای آموزشی و جلسات عمومی مدارک پزشکی
- پاسخگویی به درخواستهای ارباب رجوع
- بازیابی پرونده های پزشکی بیماران
- انجام امور بایگانی پرونده ها بر اساس روش تعیین شده
- بررسی و تحقیق در باره بهبود فرم های مدارک پزشکی، خط مشی ها، روش های اجرایی
- نگهداشت از تجهیزات اختصاصی واحد مرتبط با شغل مورد تصدی
- پاسخگویی به مکاتبات
- انجام سایر اموری که در حدود وظایف و مسئولیتهای تعیین شده از جانب مسئول مافوق ارجاع می گردد.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: